Има няколко нови предизвикателства пред рекламните специалисти, заради които ще се наложи да поработят по – иновативно, ако искат да постигнат целите си. Традиционните средства за реклама ( телевизия, вестници) лека полека залязват, новите средства (мобилни, видео) пък са във възхода си. Ето на какво да се обърне внимание.

Изкуствен интелект в рекламата

Наблюдаваме огромен ръст в рекламите, чиито съобщения са направени така, че да пасват на зрителя. Всеки рекламодател иска неговото послание наистина  да бъде забелязано. Изкуственият интелект,  машинното обучение и свързаните с него технологии могат да помогнат за това да се елиминират предположенията в целевата реклама. С достъп до подходяща информация за аудиторията, съобщенията, които не са ефективни, или които работят срещу позиционирането на дадена марка, просто не преминават. По този начин съдържанието става още по-точно, насочено към аудитории и клиенти с много голяма прецизност . Това е мощен инструмент за оптимизиране на кампаниите и ефективност на разходите.

Съдържанието е (все още) цар

Съдържанитето винаги винаги е бил основният фокус за рекламодателите. За да ангажирате клиентите, трябва да им дадете нещо. Почти десетилетие социалните медии са част от ежедневието ни. Потребителите очакват компаниите да усъвършенстват своите истории, публикации в блогове, видео клипове, актуализации на социални медии, за да ги проспособят към своите фенове и да ги ангажират за по-дълъг период. Сега когато всеки прави „съдържание“, трябва да го направите по-добре, за да се откроите и пробиете елементарно.

Контекстна реклама

Благодарение на новия Европейски протокол за неприкосновеността на личния живот на потребителите с помощта на GDPR, онлайн рекламата търпи съществени промени . Компаниите не могат да събират информация за хората без изричното им съгласие. Как могат да пускат насочени рекламни кампании без персонализирани данни тогава?

Отговорът е контекстна реклама: определяне на характеристиките на целевата аудитория въз основа на съдържанието на уеб страниците, които посещават. Общите данни за интересите на посетителите на тази страница дават на рекламодателите ясен контекст как да се харесат на тези посетители.

Повече видеоклипове от всякога

Американците наричат  „Генерация  Z“,  родените приблизително между 1995 и 2015 г., за нас по-скоро важи родените след 1989 в посткомунистическа България . Според изследвания хората от тази група,  гледат средно по 68 клипа на ден. Това означава, разбира се, че видеото ще бъде още по-важен рекламен канал в идните години. Още по-ефективен начин за използване на видео – особено за младите е да им се даде възможност да участват в създаването на тези видеоклипове. Според проучване на Guardian , това поколение е много креативно и има склонност да се доверява на собствената си кохорта над другите.

Предизвикателствата пред рекламните специалисти никога не са били по-големи.  За да достигнете до аудиторията, трябва да “микроуправлявате” посланието и да използвате  иновативни начини за разпространяване.