В ерата на високоефективния маркетинг в социалните медии и безброй други начини за популяризиране на вашата марка на местно, национално и международно ниво, изложенията може да не са най-ефективното средство да постигнете продажба на вашите продукти или услуги. Те обаче могат да  осигурят нещо много ценно – запомнящ се бранд.

Излизането от тълпата  може да бъде трудно, особено за по-малките предприятия, които не разполагат с необходимия бюджет, за да купуват големи, впечатляващи щандове и да ангажират множество служители, които да взаимодействат с клиенти.

Има обаче няколко малки хитрини,  които можете да използвате, за да увеличите разпознаването на марката и да демонстрирате високото качество на вашия продукт или услуга.

 

  1. Включете технологии

Посетителите ще очакват някакво технологично присъствие. Таблет или лаптоп с wifi могат да регистрират посетители на място за бюлетин или безплатен пробен продукт, като и двете могат да помогнат за изграждането на база данни за потенциални клиенти за в бъдеще.

Като алтернатива  на многото служители, корпоративното видео може да даде на бизнеса с малко персонал няколко допълнителни ценни секунди, за да ангажира нов посетител и да остави впечатление. Но бъдете внимателни: правенето на ефективен видеоклип е изкуство и има много начини да се съсипе.

 

  1. Бъдете умни с вашите подаръци

Всички си имаме поне по една, USB флаш памет и химикалка от някое изложение. Това е отличен метод  вашия бранд да присъства в съзнанието на хората, но вместо да вървите по отъпканата пътека, можете да се откроите с креативни решения за малко пари. В зависимост от вашия бизнес, това може да бъде добър шанс да демонстрирате уменията си в малък мащаб, стига разходите да не надвишават потенциалните ползи.

Не забравяйте да помислите за нуждите на посетителите си. Някои от най-добрите търговски изложения са тези, които предлагат известно облекчение от забързаната суматоха на изложбата. Затова поставете вашата марка на неща като бутилки за вода или дезинфектант за ръце – те може да нямат трайната сила на писалката, но вашата аудитория ще бъде безкрайно благодарна за поставянето на тези „спасителни пояси“.

  1. Обмислете използването на щанд за поръчка

Докато много компании могат да инвестират в грандомански щандове, които заемат половината от стаята, популярната мъдрост, че размерът не е всичко, остава вярна в този контекст.

Направете нещо, което отразява не само вашата марка, но потенциално и вашия продукт, заиграйте се с формите и подредбата на щанда. Посетителите ще оценят вашата амбиция и вашите артистични решения.

 

  1. Останете позитивни

Положителността е ключова. Нека всеки, който работи на щанда ви, се стреми да бъде весел, осведомен и да изглежда професионално.

Изложбите могат да бъдат дълги и изморителни. Ако щандът ви може да бъде гостоприемен и приканващ чак до края на деня, може да привлечете уморени посетители, които ще ви запомнят с добро.

Добре е да имате столове на разположение и осигурете малко вода и топли напитки, никога не знаете кой случаен посетител може да се превърне в ценен клиент.

 

  1. Заложете на силните си страни

Служителите в по-малките предприятия имат предимството да познават бизнеса  далеч по-добре от младшите служители на големи корпорации.

Йерархиите на по-малките предприятия често са по-прости и ролите са по-малко дефинирани, което означава, че  всички служители на щанда имат потенциала да говорят умело и страстно какво може компанията като цяло.

Използвайте това в своя полза и се уверете, че служителите, които ви помагат, разбират структурата на вашия бизнес, неговите ключови философии и услугите, които предоставя на клиентите.