fbpx

Инфография – употреба на цветовете в маркетинга – 3та част

Отabcomm

За Психологията на цветовете казахме, че е наука, която изследва взаимовръзката между цветовете и емоциите.

                                                                                                                                                                                  В Употреба на цветовете в маркетинга изяснихме основните цветове (познати още като първични цветове) и тяхната свързаност с основните, базови емоции.

 

Тази статия ще надгради предходните две с допълнителна информация за някои, най-употребявани цветове – наричани комбинирани или вторични, защото са получени от смесването на основните цветове.

 

 

Смесени заедно два от тези първични цветове и ще образувате вторичен цвят: оранжев, зелен или виолетов.

Зеленият цвят се получава от смесването на жълто със синьо Той е свързан с надежда. Асоциира се с природата, екологията и баланса, живота, растежа и младостта, намаляването на апетита, уравновесяване и емоционалния баланс, повишаване на устойчивостта към стрес. Посредством употребата на този цвят се подпомага неутрализиране на негативизма и хармонизиране на промените в настроението. Зеленият цвят се разпознава като цвят на обновлението, богатството и благоденствието.

В емоционален план, зеленият цвят се свързва с преодоляване на състояния на тревожност, депресия и страхове.

Оранжевият цвят се получава от смесването на червено с жълто. Аналогично той носи в себе си интуитивността на жълтото и екстравертността на червеното. Полученият по този начин вторичен оранжев цвят се асоциира с екстровертност, но и със закачливост и ентусиазъм. Насложеният от употребата му на Изток смисъл на оранжевото е подсказка за мъдрост, усамотение и търсене на смисъл. Доколкото носи в себе си природата на червения цвят, оранжевото провокира усещане за желание и удоволствие. Според своята яркост и наситеност, оранжевият цвят може да бъде видян като оттенък на огъня или на залеза. Наситената му употреба на оранжевия цвят ускорява пулса, покачва кръвното налягане и увеличава честотата на дишане.

Виолетовият цвят – получен от смесването на синьо и червено (два  от основните цветове – противоположни по значение) – миксира спокойствието на синия и енергичността червения цвят, но носи в себе си противоречието.  В Психологията на цветовете, виолетовото се асоциира с наблюдателност и проникновение на ума, знание и мъдрост, но и с повишена чувствителност и спадове в настроението. Виолетовият цвят  изразява противоречивост, мистицизъм и скрит стремеж към непостижимото.

След краткото описание на трите вторични цвята, без да навлизаме в детайли, само ще споменем, че:

Смесването на основен с вторичен цвят води до получаването на третичен цвят. В тази категория попадат червено-оранжевия, жълто-зеления и синьо-виолетовия цвят.

Съществуват още два цвята, които по отношение на критерия ‚топло-студено‘ се определят като неутрални. Това са бялото и черното. Неутрални са и всички нюанси на сиво, получени от смесването на бяло и черно.

Тези цветове се използват обикновено в рекламата и маркетинга за общ фон, на който да изпъкне акцентът на визията.

Как бихме могли да бъдем полезни за вас? 

  • Разработване на цялостна визия – на печатни материали, опаковки, бранд или корпоративна
  • Изработване на лого за конкретен продукт, инициатива или компания
  • и още…

 

автор: Кремена Дачова

Още проекти

AGM Global Vision – канави и кутии

AGM Global Vision – канави и кутии

Клиент: AGM Global Vision Дейност: Изработка и доставка на рекламни материали Артикули: Канави опънати на рамка и картотени кутии по индивидуален дизайн      ...

AGM Global Vision – рекламни материали

AGM Global Vision – рекламни материали

Клиент: AGM Global Vision Дейност: Изработка и доставка на рекламни материали Артикули: Тениски с якичка, поларени елеци, флаш памет тип карта, визитки

Заявете консултация

10 + 12 =