Логото – това е лицето на компанията. От него пряко зависи разпознаваемостта на вашия бранд. А той разказва на хората кой си ти, с какво се занимаваш и обяснява всички детайли за услугите, които предлагаш. Нека не забравяме обаче, че логото е само символ и няма как да изрази 10 идеи наведнъж. Ние не можем да дадем универсална формула за това, как да се създаде супер лого, но можем да маркираме няколко насоки. Вашите клиенти трябва да се досетят с какво се занимавате, веднага щом погледнат логото. То от своя страна, трябва да се отличава на фона на конкурентите.
Креативният процес
Креативният процес е нещо твърде относително. Всеки един творец е уникален и е разработил различни методи за проучване, вдъхновение и работа. Какво трябва да проучите? Запознайте се подробно с бизнеса на вашите клиенти, услугите, които предлагат, продуктите, които разработват. В ума ви непосредствено след това ще започнат да се заформят идеи и асоциации с фигури. Именно така са се зародили най-великите лога.
Изборът на стил
Изборът на стил зависи изцяло от клиента. В процеса на работа, вашият клиент може да не хареса някоя от вашите идеи, може дори да я намрази. Това не значи, че тя не е добра. Просто не съвпада с неговата лична нагласа за това как трябва да се представи фирмата му. Не се отчайвайте. Експериментирайте. Накрая, когато изберете стила, който най-точно приляга на идентичността и ценностите на фирмата, сами ще усетите, че това е било най-доброто решение. Защото по този начин идеите ще рефлектират далеч по-добре върху целевата група. Все пак не забравяйте, че логото е лицето на марката.
Шрифтът
Шрифтът представлява външното оформление на писмените знаци. Всеки шрифт носи послание, въздейства по различен начин на наблюдателя. Сам по себе си един шрифт никога не е достатъчен. Постарайте се да не използвате стандартен шрифт, който е добре известен. Трябва да го видоизмените, за да създадете уникален продукт. Освен това можете да добавите и стилизиран знак, който ще бъде използван за символ на фирмата.
Значението на цветовете
Подходящият цвят ще спаси или ще провали вашия дизайн. Цветовете са силно изразително и визуално средство. Способни са да въздействат върху човешките чувства, спомени, желания, да подтикват към асоциации, дори да лекуват. Трябва да знаете, че използването на повече от четири разрични цвята в логото ще доведе до провал. Най-добрият вариант ще бъде съчетанието между 2-3 цвята. Повече за значението на цветовете, може да научите от „Какво означават цветовете в рекламата“.
Характеристики на доброто лого
Едни от най-популярните характеристики, които са приети, че описват едно добро лого са следните:
- Да бъде уникално и да се запомня лесно;
- Да отговаря на общоприетата представа на хората за даден продукт/услуга;
- Да изглежда добре на черен и на бял фон, както в голям и малък размер.