2020 г. е като никоя друга и оформи нови тенденции във всички сфери на нашия живот. Потребителското поведение се промени драстично през последните месеци, което рефлектира и върху дигиталния маркетинг.
Днес например отново сме поставени в условия на изолация, но тя не като тази от пролетта на 2020 г. Много бизнеси са принудени да затворят, а други губят оборот заради невъзможността да дигитализират продукта или услугата си, поради тяхното естество. И напълно разбирам, че не всичко може да бъде 100% онлайн – все още е трудно да ни подстрижат през Messenger или да ни измият колата във Viber, по начина по-който се е случвало до момента.
Едно е сигурно: на фона на несигурността, за да оцелеят и да процъфтяват, брандовете трябва да бъдат пъргави и да адаптират нови стратегии бързо. Онези, които могат да намерят начин да бъдат гъвкави в условията на такива премеждия, ще бъдат най-подготвени за 2021 г. От екипа на Абком ви представяме най-актуалните тенденции в онлайн рекламата, които да следвате, за да имате успех през тази година.
1.Акцент върху хората
През 2020 година повече от всякога разбрахме колко ценен е човешкият живот и колко е важно да го пазим. Хората станаха по-чувствителни към теми като здраве, хигиена, качество на храната, движение, спорт на открито и пр. Бизнеси, които предлагат храна, козметични или уелнес услуги, спорт и пр. трябва да акцентират върху качеството на своите услуги и да убедят клиентите си, че са в безопасност при тях.
През 2021 година бизнесите трябва да слушат с особено внимание своите клиенти и да решават възникнали проблеми своевременно и с уважение към хората. Социалните мрежи са силен инструмент, с който за часове може да се срине имиджа на даден бранд, ако клиент сподели онлайн своето недоволство. Управлението на имиджа е ключова дейност, а онлайн платформите са ценно средство за целта. Тук говорим не само за качествено съдържание, но и за качествена комуникация между бранда и неговите последователи.
Важно да се усеща уважението на бранда към отделния индивид. Без значение от пол, раса, възраст, класа, образование, интереси, външен вид: всички хора са равни и именно това равенство и уважението към индивида, което показва бизнесът, ще се ценят още повече.
2.Персонализация на комуникацията
Никой не иска да вижда съдържание и реклами, които не го интересуват. Потребителите ценят своето време и са още по-чувствителни към общите приказки, затова персонализираният маркетинг е не просто опция, а необходимост.
Отдавна вече не е важно да стигнеш до максимален брой хора с едно универсално съобщение, а да таргетираш правилните хора с правилните персонални предложения. Онлайн рекламата предоставя точните инструменти за целта чрез събирането и анализирането на данни, за да определи кои потребители биха имали интерес към определено съдържание.
база на информация за скорошни покупки или търсене на определено съдържание потребителите получават сходни рекламни послания. Това за тях е в пъти по-полезно, отколкото да виждат генерализирани реклами, тъй като персонализираната реклама може да им помогне да намерят точно това, което търсят в точния момент, било продукт, информация или просто забавление.
3.Оптимизация на онлайн присъствието
Онлайн пазаруването се превърна в безопасен, а на места и в единствен начин за закупуване на стоки. Дори и постепенно нещата да се успокоят и търговските обекти да се върнат дълготрайно към нормалното си работно време, много хора вече ще предпочитат уюта и сигурността на онлайн пазаруването. Така че онлайн магазините трябва да инвестират време и средства в оптимизация на своите платформи, за да може клиентите да ги намират бързо и лесно.
Това касае и онлайн рекламата, особено тази в социалните мрежи, тъй като хората сега прекарват много повече време именно там. Но тук не говорим за масирана и агресивна реклама, а за премерени послания, стигащи до правилната целева аудитория в правилния момент.
4.Гладка функционалност за мобилни устройства
Отдавна стана ясно, че мобилните устройства са ключов инструмент за търсене и потребление на информация, стоки и преживявания. През новата година се смята, че покупките, направени през мобилни устройства в световен мащаб ще са малко над 50% от онлайн покупките въобще. Така че всеки онлайн магазин трябва да има перфектна мобилна версия, за да удовлетвори нуждите на своите клиенти.
Пазаруването през мобилни устройства трябва да е бързо, лесно и приятно преживяване за потребителите. Преживяването е много важно, заедно с качеството на продукта и последващото обслужване.
5.Позитивно съдържание
На фона на новините от отминалата година съдържание, което изобилства от искрен оптимизъм и свеж хумор ще бъде като глътка свеж въздух. Хората имат нужда да се разсеят с нещо хубаво, което да приповдигне духа им, да им внуши надежда и да ги накара да се почувстват добре. Но да бъде същевременно реалистично и искрено поднесено с уважение и отговорност към аудиторията.
След магията на коледните празници, когато каналите изобилстваха от послания за сплотени семейства, домашен уют и благодарност за малките неща, в началото на годината, хората се връщат към реалността, имат нужда от положителни емоции, които да поддържат веселия дух. И тук идват екраните като едно от малкото средства за забавления, когато всички останали са затворени или ограничени. Така че онлайн рекламата трябва да поддържа това щастие, за да привлича хората към себе си.
6.Видео съдържание
Определяно като гръбнакът на дигиталния маркетинг през 2021 г. видео материалите ще играят ключова роля в потребителското поведение. Те са по-запомнящи се и по-ангажиращи от останалите видове съдържание. Видео съдържанието не е вече само предимство за бранда, то е необходимост.
Видео материалите трябва да вдъхновяват потребителите, да им предоставят полезна информация, да им вдъхват доверие към бранда. Такива са например видео рецепти, видеа тип „Направи си сам“, „Как да…“, съвети, истории. Те ще привличат още повече хората, търсещи качествено и полезно съдържание.
Водещите социални мрежи Facebook, Instagram и LinkedIn акцентират и създават добри условия за видео реклама, а платформите за видео съдържание YouTube и Tik Tok популяризират още повече този тип съдържание.
7.Съдържание, създадено от потребителите
Най-добрата реклама е препоръката от доволен потребител. Нищо не продава така добре продукти, както независимото и искрено мнение на хората. Именно това увеличава силата на социалните мрежи и ролята им на канал за реклама.
Ако брандът се грижи за своите потребители, реагира адекватно при проблеми, управлява професионално имиджа си, възнаграждава лоялните си потребители и последователи, те ще му се отблагодарят с искрени препоръки и споделени преживявания.
8.Микро инфлуенсъри
През 2020 г. се развиха партньорствата с инфлуенсъри, които се превърнаха в посланици на марките. През новата година те отново ще имат важна роля, но ще се обръща по-голямо внимание на микро инфлуенсърите, които се фокусират върху конкретна област или ниша. Те имат по-малко последователи, от 1000 до 100 000, но често се считат за експерти в дадена област или дадена тема, комуникират повече с последователите си и имат по-малка, но по-лоялна аудитория.
Този тип инфлуенсъри често са обикновени хора, които споделят своя опит в дадена област, как са решили даден проблем, комуникират ежедневно и открито с хората и така будят тяхното доверие. Именно на такива инфлуенсъри разчитат много марки, защото споделеният опит и впечатленията от продукта са представени искрено и достатъчно атрактивно.
9.Оптимизация за семантично свързани думи
Семантично свързаните думи са думи или фрази, които са свързани по между си концептуално. Алгоритъмът на Google позволява да търсим не само по ключови думи, но и по такива, които са смислово свързани с тях. По този начин се показват най-добрите резултати, когато даден потребител търси по дадена тема.
Когато създаваме съдържание, трябва не само да включваме ключовите думи в него, но и да развиваме темата, така че да обхванем всички, свързани с нея думи. Това гарантира по-добри резултати при търсене и по-голяма възможност нашето съдържание да излезе на първата страница.
За финал да обощим какво е необходимо, за да гарантира успешното онлайн присъствие на нашия бранд:
Оптимизация на уебсайта, както откъм функционалност, така и откъм търсене в Google;
Качествено съдържание, с акцент върху видео съдържанието и позитивните послания;
Персонализирана реклама, таргетирана внимателно за точните целеви групи, според техните интереси и потребности;
Ежедневна комуникация с последователите на бранда, управление на имиджа в социалните мрежи и предлагане на стимули за създаване на положително съдържание от самите потребители.