В ерата на високоефективния маркетинг в социалните медии и безброй други начини за популяризиране на вашата марка на местно, национално и международно ниво, изложенията може да не са най-ефективното средство да постигнете продажба на вашите продукти или услуги. Те обаче могат да осигурят нещо много ценно – запомнящ се бранд.
Излизането от тълпата може да бъде трудно, особено за по-малките предприятия, които не разполагат с необходимия бюджет, за да купуват големи, впечатляващи щандове и да ангажират множество служители, които да взаимодействат с клиенти.
Има обаче няколко малки хитрини, които можете да използвате, за да увеличите разпознаването на марката и да демонстрирате високото качество на вашия продукт или услуга.
- Включете технологии
Посетителите ще очакват някакво технологично присъствие. Таблет или лаптоп с wifi могат да регистрират посетители на място за бюлетин или безплатен пробен продукт, като и двете могат да помогнат за изграждането на база данни за потенциални клиенти за в бъдеще.
Като алтернатива на многото служители, корпоративното видео може да даде на бизнеса с малко персонал няколко допълнителни ценни секунди, за да ангажира нов посетител и да остави впечатление. Но бъдете внимателни: правенето на ефективен видеоклип е изкуство и има много начини да се съсипе.
- Бъдете умни с вашите подаръци
Всички си имаме поне по една, USB флаш памет и химикалка от някое изложение. Това е отличен метод вашия бранд да присъства в съзнанието на хората, но вместо да вървите по отъпканата пътека, можете да се откроите с креативни решения за малко пари. В зависимост от вашия бизнес, това може да бъде добър шанс да демонстрирате уменията си в малък мащаб, стига разходите да не надвишават потенциалните ползи.
Не забравяйте да помислите за нуждите на посетителите си. Някои от най-добрите търговски изложения са тези, които предлагат известно облекчение от забързаната суматоха на изложбата. Затова поставете вашата марка на неща като бутилки за вода или дезинфектант за ръце – те може да нямат трайната сила на писалката, но вашата аудитория ще бъде безкрайно благодарна за поставянето на тези „спасителни пояси“.
- Обмислете използването на щанд за поръчка
Докато много компании могат да инвестират в грандомански щандове, които заемат половината от стаята, популярната мъдрост, че размерът не е всичко, остава вярна в този контекст.
Направете нещо, което отразява не само вашата марка, но потенциално и вашия продукт, заиграйте се с формите и подредбата на щанда. Посетителите ще оценят вашата амбиция и вашите артистични решения.
- Останете позитивни
Положителността е ключова. Нека всеки, който работи на щанда ви, се стреми да бъде весел, осведомен и да изглежда професионално.
Изложбите могат да бъдат дълги и изморителни. Ако щандът ви може да бъде гостоприемен и приканващ чак до края на деня, може да привлечете уморени посетители, които ще ви запомнят с добро.
Добре е да имате столове на разположение и осигурете малко вода и топли напитки, никога не знаете кой случаен посетител може да се превърне в ценен клиент.
- Заложете на силните си страни
Служителите в по-малките предприятия имат предимството да познават бизнеса далеч по-добре от младшите служители на големи корпорации.
Йерархиите на по-малките предприятия често са по-прости и ролите са по-малко дефинирани, което означава, че всички служители на щанда имат потенциала да говорят умело и страстно какво може компанията като цяло.
Използвайте това в своя полза и се уверете, че служителите, които ви помагат, разбират структурата на вашия бизнес, неговите ключови философии и услугите, които предоставя на клиентите.