При толкова много различни опции за реклама решихме да разгледаме шест основни групи, които са най-релевантни за реклама на селскостопански продукти, техника и услуги. Ще споделим с вас кои са плюсовете и минусите на всяка от тях.
Независимо дали търсите да пуснете на пазара чисто нов продукт или просто търсите нов начин да рекламирате вече успешен такъв, този списък трябва да ви даде добри насоки къде да го направите.
Списания:
Плюсове: Списанията позволяват на марките да се разграничат на пренаселения пазар и да създават траен, запомнящ се ангажимент.
Абонаментните връзки с читатели означават лоялност към марката и възможности за повторно съобщение.
Вашето отпечатано съдържание може да бъде пренаредено в цифрови канали, за да достигне до по-широка аудитория.
Обикновено списанията се съхраняват за дълъг период от време. Едно единствено списание, оставено в приемната на МЗХГ, например, може да генерира повторно излагане на марката. Освен това реклама, поставена днес, ще продължава да достига до хората месеци след това, което не може да се каже за всички медийни канали.
Списанията позволяват силно насочена реклама, така че вашият бюджет се използва, за да достигне само до хората, които се интересуват от вашата оферта.
Минуси : Това не е най-евтиният вариант и ще трябва да помислите как можете да направите рекламата си така, че да се откроява от тълпата и хората да ѝ обърнат внимание.
Съвет: Избирайте специализирани списания с по-малко реклами и повече съдържание.
Лице в лице
Плюсове : Можете да демонстрирате лично продукта си пред клиента. Това обикновено се случва на специализирани изложения или събития, на които вие презентирате своите продукти или услуги.
Хубавото на този тип реклама е, че веднага имате обратна връзка, можете да направите заключения дали подходът ви е правилен или не.
Още един от плюсовете е, че може да стигнете до директна продажба.
Минуси : Ако вие или вашите служители изпитвате неудобство да заговаряте и да общувате с хората, няма как да продадете своя продукт или услуга, дори и да сте най-добрия специалист в сверата си.
Събитията лице в лице също се нуждаят от допълнителни инвестиции. Освен закупуване на щанд и обслужването му, трябва да направите банери, флаери и други рекламни материали за по-силно въздействие.
Съвет: Изпращайте най-добрите си търговци и оратори по такива събития.
Хубаво е всички, канали които изплозвате на събитието да са свързани помежду си. Най-добре е да използвате една фирма, която да изгради цялостен рекламен имидж за събитието.
Интернет
Плюсове : Аудиторията на вашата интернет реклама може да бъде толкова широка или конкретна, колкото бихте искали. Можете да достигнете до всеки фермер в България или само тези във вашия местен район.
Разходите могат също да варират в зависимост от вашия бюджет, така че при този тип рекалма няма „твърде малка“ сума.
Също така рекламата в интернет ви дава измерими статистически данни, от които можете да научите за най-ефективните техники.
Минуси : Ако аудиторията ви е по-традиционна, може да се затрудните да намерите правилната аудитория чрез традиционните онлайн канали.
Съвет: Онлайн методи (като електронни бюлетини) обаче изглеждат много ефективни за привличане на по-традиционната аудитория.
Позиционирайте своята реклама в тематични и четени сайтове.
радио
Плюсове : Радиото отново е много широко разпространен рекламен канал, но това рядко се използва от хората в агросектора в България. Ето защо е по-лесно да се откроите.
Радиото може да се окаже подходящото, ако много хора в местния район слушат регионална радиопрограма.
Лоялни слушатели – много хора всеки ден си пускат определена станция, за да чуят любимия си диджей или предаване. Това увеличава честотата на вашата реклама.
Минуси : Радиото, за съжаление, няма особено сложна система за проследяване. Може да намерите голям успех от радио рекламата, но да получите каквато и да е подробност за това какво точно работи, просто не е възможно.
Рекламният шум е много голям.
Съвет: В зависимост от това как насочвате рекламата си, бихте могли да достигате до десетки хиляди хора.
Раздаване на рекламни артикули
Плюсове : За разлика от много други канали в този списък, промоционалните артикули могат да продължат да имат ефект дълго след като сте спрели да ги произвеждате.
Неща като тениски, чанти, химикалки и раници могат да влязат в ежедневна употреба сред целевата ви аудитория. По този начин вашият бранд често присъства в съзнанието на хората.
Минуси : Разходите могат да надвишат потенциалните ползи.
Подаръците могат да не са подходящи.
Подбирането, пресмятането на най-изгодната оферта, поръчката и координирането на доставката отнема много време и усилия, ако не работите с рекламна агенция.
Съвет: Ако искате да брандирате подаръци за свои клиенти и партньори, най-добре е да се обърнете към агенция, където да ви насочат, какви артикули са подходящи да бъдат брандирани за вашата дейност, да получите предварителна визуализация от дизайнер и всичко да бъде свършено от някой друг вместо Вас.
Социална медия
Плюсове : Социалните медии осигуряват блестящ начин за въздействие върху аудитория. Те все повече се интегрират в ежедневието на хората и по този начин, вашето послание е непрекъснато пред очите им.
Достигате до нова, насочена аудитория – бързо.
Вашите постижения са напълно измерими.
Минуси : Въпреки че социалните медии могат да бъдат изключително ефективни се изисква много принос от ваша страна. За да извлечете максимума от това, от вас се изисква да сте активни членове на социалните си канали, както и непрекъснато да генерирате ново съдържание. Правилното оформяне отнема много време.
Съвет: Знайте каква бизнес цел се опитвате да постигнете, познайте целевата си аудитория, платете за това, което има значение, тествайте рекламите си, измерете резултатите си.