PR кампанията може да окаже дълготрайно влияние върху репутацията и обществения имидж на вашата марка.
За да създадете забележително ефективна PR кампания, трябва да направите няколко големи стъпки.
Ако се направи правилно, вашата PR кампания може да привлече вниманието на националните (и положителни) медии, да увеличи драстично продажбите и да създаде положителни отношения между вашата компания и обществеността за години напред. За да ви помогнем да достигнете тези висоти със следващата си PR кампания, ние сме съставили осем ефективни съвета.
1. Поставете цел и показател за успех
Първо си отговорете на тези въпроси – Какво се надявате да постигнете с кампанията си? Искате ли да достигнете до нова аудитория? Искате ли да увеличите продажбите на даден продукт? Искате ли да изградите положителни отношения с обществеността?
След като сте си избрали обща цел, стеснете я като си отговорите на тези допълнителни въпроси – За кой продукт по-специално искате да увеличите продажбите? За какво искате вашата марка да бъде известна? Вземете под внимание колко голям е бюджетът ви и дали трябва да има краен срок.
Имате ли отговори на тези въпроси, вие вече имате показател за измерване на вашия успех.
2. Познайте своята аудитория
Преди да изберете как да изпратите PR съобщението си, трябва да решите кой искате да го получи. Отделете време, за да установите до каква аудитория искате да достгне вашата кампания.
3. Изберете правилната платформа
Знаейки към кого насочвате съобщението си, трябва да изберете къде да му го представите – вашата идеална аудитория предпочита телевизия или радио? Прессъобщение или пресконференция? Тази информация ще ви помогне да стратегизирате всичко останало.
4. Намерете своя творчески ъгъл
Никой не казва, че не можете да проведете успешна кампания за малки новини, като награда на компанията например, но вашата история трябва да е интересна за обществеността. За щастие всяка история има творчески ъгъл. Погледнете на това от гледна точка на обществеността. Защо да ги интересува?
5. Напишете изключително прессъобщение
Ако искате журналистите да ви помогнат, трябва да им помогнете. Вместо да напишете прессъобщение като промоция, т.е. „Нашият нов телефон вече е достъпен“, пишете със силен ъгъл на новини: „Един местен магазин за мобилни телефони се надява да се конкурира с iPhone на Apple.“ Виждате ли разликата? Първата опция за прессъобщение наистина е само реклама. Вторият вариант е история. Включете подходящи цитати от служители или ръководители на индустрията и включете цялата необходима информация, от която един журналист може да се нуждае.
6. Разпространявайте разумно
След като разберете вашия нюанс на новини, разпространете в медии, които са от значение за вашата индустрия. Можете дори да изпратите историята до местни телевизии или радиостанции. Задължително направете своите изследвания на медиите, като посетите уебсайта им и видите колко вашата индустрия влияе върху новинарския поток на изданието .
7. Шерване в социалните мрежи
Освен вмъкването на линкове, помолете медиите, публикували статията ви, да я споделят в социалните си мрежи. Това е ефективен метод за привличане на голяма аудитория към вашата кампания. Например, ако историята ви е взета от Agrozona.bg, защо да не опитате да достигнете до някои от техните 15 000 последователи във facebook?
8. Напишете публикация в блога на компанията
Ако вашата кампания е успешна, вероятно ще видите увеличение на посещенията на вашия уебсайт. Възползвайте се от този увеличен трафик, като напишете своя собствена публикация в блога, описвайки подробно същата информация, която сте написали в своето съобщение за пресата. Това ще даде възможност на вашия бизнес да предоставя подходяща информация на хората, които искат да научат повече за вашата кампания и услугите, които предоставяте