Когато класическите стратегии не стигат, герила маркетингът е чудесна алтернатива на традиционния маркетинг.
Процъфтява с оригинално мислене и креативност, където въображението и изобретателността побеждават големите бюджети.
Плюсове и минуси на герила маркетинга
Плюсове на герила маркетинга
- Евтини за изпълнение. Герила маркетингът обикновено е много по-евтин от класическата реклама.
- Позволява творческо мислене. При герила маркетинга въображението е по-важно от бюджета.
- От уста на уста е считан от мнозина за едно от най-мощните оръжия в арсенала на маркетинга. Няма нищо по-хубаво от това да накарате хората да говорят за вашата кампания по свое желание.
- Публичност. Някои особено забележителни или уникални кампании могат да бъдат отразени от местни (и дори национални) новинарски източници, което ще доведе до популяризирането на рекламата.
Минуси на герила маркетинга
- Съобщенията могат да бъдат разбрани погрешно. Ако кампанията ви е прекалено креативна, има потенциална опасност хората да не я разберат. Объркването може да има големи последици. Сещам се за един пример през 2007 г., когато мигащи светодиодни платки, промотиращи нова анимационна серия, Aqua Teen Hunger Force , биват инсталирани около град Бостън. Обектите са сбъркани с експлозивни устройства, което предизвиква паника в целия град. Отряди за бомби отиват, за да разгледат и премахнат непознатите устройства. Наетите монтажници дори са арестувани за монтиране на „измамни устройства“, но по-късно са освободени. Макар че би било лесно да се определи тази кампания като катастрофа, историята се тиражира в големите медийни мрежи в САЩ, така че въпреки цялото изпитание, някои вероятно биха я нарекли успех.
- Намеса на властите. Някои форми на герила маркетинг, като непозволени улични графити, могат да доведат до напрежение с властите.
- Непредвидени препятствия. Много герила маркетингови тактики са податливи на лошо време, кратки срокове и други обстоятелства, които лесно биха могли да заплашат да подкопаят цяла кампания.
Няма съмнение, че герила маркетингът може да осигури фантастични резултати, като същевременно позволи маркетолозите да упражняват творчеството си по уникален начин, но това ще работи само за фирми, които не се страхуват от поемане на риск. Споделям няколко любими примера за герила маркетинг: