В пазара движен от дигитален маркетинг, ефективният анализ на резултатите е важно условие за постигане на по-голям успех. Разбирането на това какво работи и какво не Ви дава възможността да фокусирате усилията си и да направите Вашия бранд по-видим. Ето някои насоки, които трябва да вземете предвид, ако искате да дадете по-добър шанс на бизнеса си:
Дефинирайте Ясни Цели
Преди да се заровите в данни, уверете се, че целите ви са ясни и конкретни. Това не само ще ви спести време и енергия, но и ще ви помогне да оцените успешността на кампанията ви.
Следете Стандартите за Индустрията
Сравнявайте резултатите си с индустриални стандарти, за да оцените ефективността си в сравнение с конкурентите и сектора. Лесно може да следите как се представят другите играчи в социалните медии, като разгледате профилите им или проверите резултатите от рекламите, които са пускали в Facebook Ad Library (Библиотека на рекламите на Фейсбук).
Събирайте и Анализирайте Обратната Връзка от Клиенти
Интегрирайте обратната връзка на клиентите в анализа си, като анализирате техните коментари и предпочитания. За да имате пълна картина, питайте всеки свои клиент как е достигнал до вас, за да може да прецените кой от каналите за дигитален маркетинг носи резултатите Инвестирайте в тези, които ви носят най-добри резултати.
За да има смисъл следенето и анализът е нужно да знаем какво да следим. Ето и 7 от най-важните метрики, които да наблюдаваме през 2024:
- Цена на потенциален клиент
- Цена на реализация
- Месечен трафик на уебсайта
- Посещения на канал
- Процент на конверсия на CTA
- Трафик от органично търсене
- Средно време прекарано в страницата
Повишаване на „Средното време прекарано в страницата“ :
Специално за нашите читатели ще дадем съвет за подобряване на един от най-важните показатели. Най-добрият начин да подобрите средното време прекарано в страница от уебсайта си е като подобрите качеството на съдържанието. Ваша страница не се представя добре? Влезте в нея и я погледнете през очите на свои потенциален клиент, който е критичен и капризен. В днешно време всички ставаме все по-критични и капризни спрямо съдържанието. Това е ествествен резултат от пренасищането с твърде много информация, която ни засипва от всякъде.
Как да привлечем вниманието, когато още хиляди други се борят за него? Един от начините е като поверите производството на вашето съдържание в ръцете на професионални писатели и стратези за съдържание, които можете да намерите при нас в – AB Communications.
В бъдещи статии ще навлезем още по-дълбоко и детайлно в темата за показателите (метриките), както и ще разгледаме работещи подходи за всеки от каналите.
Автор: Алекси Бельов