ИНФОРМАЦИОННАТА НАСИТЕНОСТ
– вторият основен фактор, който формира облика на комуникацията по време на криза е:
Информацията в условия на криза е завишена като количество и (най-често) със занижено качество. Волно или неволно в ефир се допуска информация с непроверено съдържание, неаргументирани или оборими тези, недоказани хипотези.
Фйкнюз
Написаното остава. Верността на съдържанието е проеверима. …Темата ‚Фейкнюз‘ ни препраща директно и към размисъл за изясняването на съвременната роля и сила на медиите вече не само като ‘четвърта власт’, а като ‘мрежова четвърта власт’. Това е съществено важно защото живеем във век на невиждан преди бум на техническия прогрес, но и заради прекомерната изобилност на информацията (инфодемия) и насищането на информационното поле с огромен брой данни с непроверено съдържание.
Инфодемия
В условия на инфодемия и нарастващ дял на фалшивите новини и предвид новите софтуерни възможности за обработка на снимков материал (в това число гласове и лица), се променя съдържанието на вербалната комуникация и формата на невербалния й компонент. Кодираната знаковост в езика на тялото и гласа, претърпяват промени, които могат да доведат до неправилно ‚разчитане‘ на посланието на говорещия. Този потенциал за ‚неправилен прочит‘ обаче може да бъде употребен целенасочено. Това отваря кутията на Пандора за
Използване на комуникацията в манипулативен план
Завишеният потенциал за подмяна на съдържанието на речта и нейните цели, поставя акцент върху нарастващата нужда да се изградят адекватни критерии за различаване на манипулираните от неманипулираните с технически средства комуникационни послания. В аспект личностни умения придобиват все по-голяма значимост умения: за мониторинг на информацията; аналитично мислене – различаващо вярно и невярно, четене с разбиране и критично мислене.
В условия на криза повече от всякога, е важно да се взема предвид потенциала на комуникацията да манипулира общественото мнение.
Бъдете информирани – още за нас, можете да видите в страницата ни
Заявете БЕЗПЛАТНА КОНСУЛТАЦИЯ по темата.
Актуална информация за обновените ни PR услуги, можете да намерите на
други материали по темата:
СПЕЦИФИКИ НА КОМУНИКАЦИЯТА ПО ВРЕМЕ НА КРИЗА – 1ва част
СПЕЦИФИКИ НА КОМУНИКАЦИЯТА ПО ВРЕМЕ НА КРИЗА – 3та част
СПЕЦИФИКИ НА КОМУНИКАЦИЯТА ПО ВРЕМЕ НА КРИЗА – 4та част
автор: Кремена Дачова