ЛИДЕРСТВО В УСЛОВИЯ НА КРИЗА
Няма лидер, който да може да постигне целите си без екип и няма екип, който да работи ефективно без лидер, темата за ЛИДЕРСТВОТО В УСЛОВИЯ НА КРИЗА става изключително значима за бизнеса, институциите, дори политиката.
Основният капитал на всяка компания винаги е бил, но днес повече от всякога са хората, които работят за нея. Значимостта на тази констатация нараства като се вземе предвид динамиката на пазара на труда. Бързият технологичен напредък и промените, които произтичат от него влияят интензивно в бизнес план, затова:
- ако до скоро в направление Човешки ресурси, фокусът на компаниите беше привличането на нови – качествено образовани и с необходимия опит служители,
- то днешните обстоятелства, определящи пазара на труда, актуализират все повече
- теми като: онбординг, мотивация и задържане на новоназначените служители, обучение и развитие и емоционален мениджмънт.
В обобщен план може да се резюмира, че първостепенна грижа на мениджърите вече следва да е благосъстоянието на служителите.
Служителите – първи и базисен по отношение на репутацията на всяка компания стейкхолдър
По-високите заплати вече не са достатъчен стимул за служителите. Нараства актуалността на други фактори, формиращи мотивацията на персонала:
- емоционална ангажираност на служителите,
- припознаване на ценностите на компанията като свои,
- приятелска и позитивна работна среда,
- социална ангажираност на компанията,
- възможност за работа от дистанция (home office, дигитални номади).
Описаните характеристики на пазара на труда, актуализират темата за избора между
Лидерство ориентирано към резултати и Лидерство, ориентирано към взаимоотношения
Без да навлизаме в детайли в тази посока само ще обозначим нашето становище по темата, давайки превес на лидерските умения с акцент върху изграждането на отношения.
В допълннеие на този кратък анализ на темата не можем да не обърнем внимание на другите типични заинтересовани страни, които имат пряк интерес в дадена компания и могат да повлияят стабилността и публичния имидж на една компания. Това са всички: инвеститори, клиенти, доставчици, общности, институционални и/ или търговски асоциации. Те следва да са втория важен фокус на лидерството в съвременен вариант.
Възприемането на кризата в цялост (като рефлексия в личен и междуличностен план) е в пряка свързаност със субективното Усещане за благополучие. За правилното разбиране на тази причинно –следствена обусловеност се доверяваме на модела на С. Кови за спешно и важно и изходящи от него друг модел на Кови, който разглежда понятията „кръг на загрижеността“ и „кръг на влияние”.
За лидерството в условия на криза, AB Communications отделя специфично внимание при изграждане на цялостна комуникационна стратегия за кризисен ПР.
Бъдете информирани – още за нас, можете да видите в страницата ни
Заявете БЕЗПЛАТНА КОНСУЛТАЦИЯ по темата.
Актуална информация за обновените ни PR услуги, можете да намерите на:
автор: Кремена Дачова
други материали по темата:
СПЕЦИФИКИ НА КОМУНИКАЦИЯТА ПО ВРЕМЕ НА КРИЗА – 1ва част