Актуалният прочит на темата Кризисен PR в периода 2020 -2024г. се асоциира първично с пандемията COVID-19. Микроскопичният коронавирус, който промени живота на всички 7,8 милиарда души на Земята през 2020 година, провокира всички хора по света да търсят отговори на множество въпроси. Темите основно бяха свързани с нарастващия риск за здравето и живота си. Благодарение на безпрецедентна досега в историята на човечеството кампания за осведоменост на населението на всички държави от началото на 2020г. досега за състоянието, развитието и решаването на спешния и неотложен проблем за справяне с неподлежащата на прогнозиране заплаха за здравето бяха осведомени широки обществени групи.
С проблема бяха ангажирани огромен брой изследователи от различни сфери на науката. В употреба, навлязоха понятия като: COVID-19; пандемия; глобално предизвикателство за здравето на хората, национална, дори световна здравна криза и др. Пандемията COVID-19 не просто изостри стресовите фактори във всички общества, тя буквално форсира милиони хора за изключително кратко време да променят драстично обичайния си живот. Освен здравни, последиците, на които сме свидетели са и социални и икономически. Промени претърпя и комуникацията, както в личен план, така и в полето на бизнеса. Това постави приоритет върху темата за комуникацията по време на криза, публичното говорене и ораторските умения, в контекста на актуалните събития, на които ние бяхме не просто свидетели, а главни герои.
Вторичната асоциация по отношение на Кризисния PR, имплементира в интегриграния комуникационен микс (макар и не пряко) и други значими социални теми с наднационално значение:
- Промените в пазара на труда, провокирани от процесите на миграция на големи групи от хора, смесването на общности с различна култура и език, тенденцията за интегриране на малцинствени и маргинални общности и нейния труден аспект – вписване на тези социални групи в обществото без обезличаване на националната и културната идентичност на хората и в утвърждение на общи европейски ценности и припознаване на националната идентичност в рамките на наднационалните съюзи.
- Воените конфликти в не една точка по света. Опозицията на национални интереси с ценностите на наднационални формации.
На трето, но не по важност място в критериите, подчертаващи важността на темата „Комуникации по време на криза“, ще изтъкнем технологичния напредък
Неговият темп на развитие изведе в края на 2022г. на преден план проблематиката, свързана с Изкуствения Интелект (AI). За кратко време “AI” тема номер 1 не само в средите на бизнеса, но и в общ социален план. Спешно и важно не само за целия свят стана извеждането на норми и регулации в употребата на AI. Отключи се тревожност по отношение на употребата на изкуствения интелект в прогностичен план. Под въпрос бяха поставени теми като:
- фактологична вярност на данните, предоставени от AI
- авторски права; оригиналност на съдържанието
- професии, които са в угроза от изчезване.
Няма бизнес сектори, които да са останали незастрашени от случващите се промени. Комуникацията като общо за всички поле на изява, остава най-съществения елемент, който се нуждае от внимание в контекста „изкуствен интелект“.
Считаме, че всички изброени по-горе елементи от промените в обществения живот изискват задължителна промяна в мисленето по отношение на Връзките с обществеността.
Вярваме, че нови резултати не се постигат със старо мислене. Затова:
- ревизирахме предишните си вярвания,
- анализирахме новите отправни точки и
- хоризонтите за развитие в подхода за създаване на ефективна PR стратегия.
Смятаме за важно да актуализираме нужните промени в мисленето и да адаптираме ‚старото‘ към ‚новото‘ както като понятия, така и като подходи.
Още по темата „Комуникация по време на криза“, и в частност как екипът на AB Communications работи в условия на криза, вижте в статията „Специфики на комуникацията по време на криза“ (след като тази статия бъде публикувана в блога, това заглавие ще стане линк)
Актуална информация за обновените ни PR услуги, можете да намерите на
автор: Кремена Дачова
други подобни материали:
СПЕЦИФИКИ НА КОМУНИКАЦИЯТА ПО ВРЕМЕ НА КРИЗА – 1ва част
СПЕЦИФИКИ НА КОМУНИКАЦИЯТА ПО ВРЕМЕ НА КРИЗА – 2ра част
СПЕЦИФИКИ НА КОМУНИКАЦИЯТА ПО ВРЕМЕ НА КРИЗА – 3та част
СПЕЦИФИКИ НА КОМУНИКАЦИЯТА ПО ВРЕМЕ НА КРИЗА – 4та част
Бъдете информирани – още за нас, можете да видите в страницата ни